lördag 1 december 2012

SÅ DET SÅ



Jag vet inte om det är mamma som har blivit alldeles tokig och glömt att det faktiskt är vitt på marken utanför eller om ryktet verkligen stämmer att jag ska på en lång resa till väldigt snart. Men med tanke på att en stor kasse med sommarkläder bars ner idag så håller jag tummarna för att det är ryktet som stämmer. Fast att jag insisterade att jag visst kan gå i blöja hela dagarna så skulle det ändå provas en himla massa. Okej, tänkte jag. Jag kan väl prova men bara på ett villkor och det är att mina jeansshorts ska med. Mamma förklarade att dem inte längre passar men att hon kunde försöka hitta ett par nya till mig. Nix, nix sa jag. Dem ska med. Mamma försökte igen övertala mig att det kanske finns några andra som jag kan packa med, men för mig finns det bara ett par shorts och det är mina jeansshorts. Punkt slut. För att få ett slut på diskussionen så hoppade jag lätt ner i shortsen och knäppte knappen utan att ens behöva hålla in magen, fast att dem faktiskt är i storlek 68 (4-6 månader) om man nu ska tro det som står på lappen. Men det behöver man ju inte göra, för så länge dem passar så måste det ju vara det som räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar