söndag 9 december 2012

KAVLARE

Förra året gjorde jag ingen större nytta och få lovade jag att detta året skulle jag också baka pepparkakor och det visade sig att jag är en riktig naturbegåvning när det gäller just att baka pepparkakor.


Det var ingen som behövde visa mig hur man skulle göra utan jag bara fattade ett stadigt grepp om kaveln och la degklumpen mitt framför mig och innan någon hann öppna munnen så var jag i full gång med att kavla.


Nästa moment var att göra figurer och även det kräver sin kvinna, men för mig var det rena barnleken. Fast att mina figurer blev väldigt snygga så kände jag att kavlandet var mer min grej så formarna flög i golvet och ett nytt stadigt grepp fattades om kaveln.

Till nästa års bakning vet jag exakt vilken position jag ska ha, första kavlare. Detta året var bara uppvärmning, nästa år är jag tillbaka på riktigt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar