måndag 17 december 2012

JAG

Ja men tänka sig, idag blir jag hela 19 månader. Det ni!! Just nu händer det som sagt väldigt mycket i mitt liv. Enligt gammelmoster heter det utvecklingsfas och inte alls trotsålder. Jag äter väldigt bra och klarar mig fint utan vällingen på morgonen. Det är ju faktiskt mycket mysigare att äta frukost med mamma och pappa, för då kan man äta lite av deras frukost också. Peppe (peps) är min absoluta favorit där hemma just nu. Jag kallar på honom hela dagarna och även på nätterna, fast då kommer han inte. Andra ord som jag tycker om att säga är;

Pappa
Titta
Bumpa (strumpa)
Pampa (lampa)
Gakka (zacco)
Ia (Pia)
Pupa (pumba)
Hej hej
Tack tack
Oa oa oa (tänk om jag hade en liten liten apa, ompa, ompa)

Min nya grej som jag gör är att plocka av mig blöjan så fort jag inte har byxor på mig. Det är jätte roligt att dra den upp och ner och upp och ner. Jag har en potta som jag brukar sitta på när jag borstar mina tänder men syftet med den är ju helt klart något annat och det märkte jag när mamma plötsligt började hoppa upp och ner och klappa händerna över att det kom lite kiss i den, (ibland undrar jag om hon är som hon borde vara). Men trots det så är det fortfarande mycket roligare att kissa på golvet och sedan plaska rundor i det.

Ja detta var lite om mig. Om det är något annat ni undrar över eller vill veta så är ni alltid välkomna att höra av er eller skriva en kommentar, för det var allt för längesedan nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar