söndag 23 december 2012

PUPA

Det här med julklappar kan jag definitivt också vänja mig vid. Jag som inte ens har haft en önskelista detta året, jag vet ju inte ens vad en önskelista är för något!! Med trots det så hade gammelfaster ordnat en riktig överraskning till mig.

Jag fick ett snöre som dem ville att jag skulle hålla i och följa. Som ni kan se så blev jag väldigt förvånad och det krävdes några kloka sekunder innan jag bestämde mig för att gå med på detta. Och tur är väl det att jag gjorde det för i slutet av snöret fanns min alldeles egna 'pupa' (pumba).


"-Titta, titta!! Pupa!! Titta, titta!!" Jag kunde inte tro mina ögon.


Hoppla, hoppla!!

Nu skulle man kunna tro att jag har ridit en väldans massa gånger innan, men så är det inte alls. Sanningen är att jag aldrig har suttit uppe på en häst och för att aldrig ha gjort det så skulle jag vilja kalla mig själv för en naturbegåvning, (ett ord som jag hörde mamma säga och som lät väldigt bra). Jag fattade tyglarna, spände skänklarna, rättade på ryggen och gungade iväg. Vilken tur att jag för en gångs skull gjorde som dem vuxna sa och följde det där snöret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar