torsdag 6 december 2012

ÄNTLIGEN

Tjoho!!! Äntligen vill jag vara ut igen. Jag tycker ju faktiskt om att vara utomhus även om hemma är bäst, men sedan denna kalla dumma snön och kylan kom så har jag vägrat. Icke att jag byltar på mig alla dem kläderna, klämmer ner fötterna i tjocka skor och ger mig ut i detta vädret. Aldrig!! Men så igår vände det. Mamma propsade på pappa att köpa en pulka till mig, i hopp om att få kunna vistas ute överhuvudtaget de närmaste månaderna. Det kan ju bli lite jobbigt annars för Peps om han måste hålla sig ända till mars. Och tänk så rätt hon tänkte. Jag älskar den!! Hur kul är det inte att se sina föräldrar slita och svettas medan man själv sitter och njuter. Det är toppen!! Så toppen att jag till och med fick lov att åka igår ikväll, i pyjamas!! Ibland hjälper det att höja rösten lite för att dem ska ge med sig. Och självklart i morse blev det pulka till dagis. Jag längre redan till i eftermiddag, för då ska jag åka ännu mera pulka.


Moster kom in till stan och hjälpte till att dra mig.


Jag kan inte få nog. Mitt nya färdsätt till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar