fredag 31 augusti 2012

SURRE

Idag är jag ledig från dagis. Pappa är ledig och det betyder att vi har massor att fixa så det hade ändå inte funnits tid till att gå dit idag. Jag trivs som handen i vanten eller vad man nu brukar säga men jag kan inte låta bli att längta lite extra efter måndag, för då börjar Hugo också där. Dem andra barnen är ju kul dem också men just nu är det ett fasligt skrikande på dem. Jag har försökt att förklara för dem att deras mammor eller pappor snart kommer igen och att dem borde passa på att njuta lite nu när dem verkligen är själva och får göra lite som man själv vill utan att det blir i jäkla liv. Som jag gjorde igår till exempel, satt i en geggamojja pöl hela eftermiddagen. Hur kul som helst ju! Pappas ögonbryn rynkades medan fröknarna hjälpte till att plaska. Sen att det serveras både frukost, frukt, middag och mellis där också gör ju absolut inte stället sämre.


Hmm!! Undra vad jag ska äta idag nu när jag är hemma?

1 kommentar: