måndag 20 augusti 2012

SKIVA

Om man inte hinner festa en gång per dagen under helgen så är det lika bra att göra det två gånger under samma dag. Lite så här resonerade mamma och pappa denna helgen. Jag kick startade lördagen med att få följa med på personalfest med pappas jobb. Jag har ju aldrig varit på en personalfest tidigare men det kändes lite som om jag var på dagis, fast bland en massa vuxna. Alla flamsade rundor med säckar över benen och försökte gå på jätte långa pinnar.


När vuxna leker är fusk tydligen tillåtet.

Jag hade tagit reda på att där skulle vara en massa barn också men tyvärr var dem antingen för gamla eller för nya så istället hittade jag och mamma på en ny lek som jag valt att kalla; jag vill gärna adda (bada) i vallgraven, men först måste jag ta mig förbi mamma. En lagom rolig lek som vi lekte nästa hela dagen men som tyvärr mamma vann i.

På kvällen var det dags för nästa fest. Min andra kräftskiva. Både räkorna och kräftorna såg inbjudande ut men efter min senaste allergiska reaktion efter att jag och tindra städat golvet på speakers så fick jag nöja mig med taco paj och mini köttbullar på min tallrik.


Fråga mig inte varför man tvunget ska ha en hårt spänd hatt och en hakklapp som mer var i vägen än gjorde nytta. Trams!



1 kommentar: