söndag 26 augusti 2012

SNÄLL OCH TOKIG

Efter några dagar med feber är jag nu åter på topp igen. Igår blev jag lämnad hos farmor och farfar och jag måste ha gjort väldigt bra ifrån mig, för idag när mamma och pappa kom och hämtade mig så hade dem med sig en ny vagn, till mig!! Ja jo jag tackar!!


Den inte bara ser snabb och smidig ut, den är snabb och smidig också.

Jag tyckte mamma såg lite trött ut när hon kom och hämtade mig och därför tänkte jag att hon kunde få lite välbehövlig vila när vi kom hem. Och det fick hon och jag också för den delen. Efter tre timmar kom pappa hem och väckte oss båda. Sen kom min kära mamma på den, som hon trodde då, smarta iden att gå till gamla mormor och lämna saker. Sagt och gjort och vi hann inte ens halvvägs förrän det nya regnskyddet fick invigas och vi fick gömma oss under ett träd. Bra mamma, bra!!


Suck!! Hur länge ska man behöva sitta här inne då?! Detta kan ju ha varit en av dem lite sämre idéerna som mamma kläckt.

Efter en stund fick pappa slita sig från fotbollsmatchen och komma och hämta oss. Ja nu är ju iallafall vagnen invigd men nästa gång föredrar jag lite finare väder eller kanske möjligtvis regnkläder nerpackade. När det regnar ute får man mysa i massor inne. Efter torra kläder bjöds det på film och snacks.


Mini majs och morötter är perfekt film snacks. Varken för sött eller för salt.


Har jag sagt att jag älskar Skrållan och alla hennes busigheter?! Om inte så säger jag det igen. Hon är bäst!! Mamma kallar mig för hennes egna lilla Skrålla, fråga mig inte varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar