fredag 10 augusti 2012

KNASIGT

Nu är jag hemma igen. Medan mamma och pappa har gått på konsert så har jag badat i baljan, gungat, kissat på golvet, åkt cykel, trillat och slagit mig, fått en grind i huvudet, dansat, lärt mig låten Baby baby, lärt mig klappa i takt, och bajsat på golvet (låter dem mig vara utan blöja så får dem skylla sig själva). Jag och Peppe har verkligen roat oss men idag när mamma kom kunde jag inte hålla tårarna tillbaka. Jag kan liksom inte kontrollera mina känslor. Jag blir ju glad, eftersom jag inte sett henne på länge, men sen om jag inte får som jag vill så blir jag rasande och då skriker jag lite mer än vad som egentligen behövs bara för att dem ska förstå vem det är som bestämmer. Sen visar jag ju såklart mitt missnöje också när jag inte riktigt själv vet vad jag vill och mamma inte kan komma på vad det är som hon tror att jag vill. Ja som ni hör blir det lätt lite rörigt när mamma har varit borta en längre stund i från mig.

Men i eftermiddags lyckades hon pricka rätt med både fisk till mat, skrållan på tv och en lång dusch tillsammans. Så nu är hon förlåten igen.

1 kommentar: