fredag 15 juni 2012

VÄNNER

Har ni sett på maken vilka vänner jag har?! Först blev jag medbjuden till öppna förskolan av Tindra och där röjde vi järnet, eller jag iallafall. Tindra går ju redan på dagis så hon är rätt så van vi alla leksaker och saker men för mig är det rena paradiset och idag upptäckte jag den absolut roligaste saken på mycket länge.



Först gunga jag lite på låtsas hästen, tror dock att jag föredrar riktiga hästar, och sen ringde jag en massa viktiga samtal och sen, sen såg jag den. Den röda fina rutschkanan bara stod där i det ena rummet och om man lyssna riktigt niga så kunde man nästan höra hur den ropade mitt namn. Vilken grej alltså!! På den hängde jag sedan resten av tiden som var kvar, förutom när det var dags att plocka undan och eftersom jag är mästare på att sortera och plocka undan saker så kände jag att det var min skyldighet att hjälpa till.

Efter lunch kom tant Matilda och Johan på besök. Hon är väldigt rolig och verkar förstå sig på mig bättre än vad mamma och pappa gör just nu. Jag behövde inte ens visa henne hur man gör utan hon bara tog min hand och sen gick vi. Lätt som en plätt!!

Lite senare hörde Isak av sig och ville gärna pick-nicka med mig och Hugo. Snabbt packade jag matsäcken och tog Peps i kopplet och begav mig.



Väl på plats så överraskade Isak oss alla med att komma traskandes, alldeles själv, and no hands!! Starkt jobbat kompis!!
Jag och Hugo spanade inte hans super sköna dyna i vagnen. En sån skulle man ha haft. Sen pick-nicka vi kex och majs i gräset. Är det fredag så är det!!

1 kommentar:

  1. Jag var oxå nöjd med vår picknick tills Hugo började bråka med mig om din fina leksak. Tack för en
    Mysi fredag

    SvaraRadera