torsdag 2 februari 2012

SNABB VISIT

För er som undrar så är jag fortfarande kvar hos mormor och morfar. Fast redan idag har jag hunnit med att vara hos doktorn (igen) och tagit en snabb titt på pappa och farfars bygge. Jag hann knappt svälja sista vällingen förrän det var dags att hoppa i den tjocka overallen och åka in till stan. Mammas magkänsla, som för övrigt hade rätt förra gången, kurrade till lite extra och sa att mina öronon nog inte är helt friska än och självklart så hade hon rätt även denna gången. Den förra läkaren verkar har varit lite vimsig när han skrev ut den förskräckligt äckliga medicinen till mig, fast den nya läkaren ville att jag skulle ha fått den ännu fler dagar så det var ju tur att vi inte åkte till honom först. Det blev ingen ny medicin idag och det måste ha berott på att jag satt alldeles blick still när han grejade i mina öronen, men om jag inte slutar klia håll i öronen så fick mamma lov att komma tillbaka med mig. Det ska vi nog bli TVÅ om!!!
Innan vi körde tillbaka till landet så sprang vi, eller ja mamma sprang, in i lägenheten och smygkollade på vårt kök. Det gamla är puts väck och det nya är på plats. Fast det är inte förrän mamma slipper diska i badkaret och äta i sängen som hon kommer att flytta tillbaka. Fram till dess så roar jag mig med moster Loppan, mormor, morfar och alla hundarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar