måndag 20 februari 2012

PLASK

Oj, oj, oj. Idag var jag tvungen att vila i tre timmar efter helgens äventyr. I lördags skulle mamma ha barnledigt, hur man nu kan vilja ha det, så jag och pappa åkte till gammel farmor nr. 2 och åt macka. Igår hade mamma tydligen gjort sig förtjänt av en sovmorgon, eller ja, hon kom ju hem på morgonen så det hann ju bli eftermiddag innan hon kom upp. (Tror att det får dröja innan hon är barnledig igen.) Iallafall så åkte jag och pappa och Peppe hem till farmor, som tog oss till alla djuren. Lite senare på dagen fick jag lekt med farbror Kamph och Adde och badat med mamma. Ja ni hör ju själva hur utmattad man blir.

Idag har jag hunnit med att bada i peps vattenskål. Hur kul som helst. Mamma lärde mig ju igår hur man gör när man plaskar fast det gällde visst inte detta vattnet. Knepigt! Men när man är liten så tillhör allt som är på golvet oss, det har mormor sagt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar