tisdag 25 oktober 2011

TISDAG

Vilken dag det har varit idag. Jag började dagen med att ge mamma sovmorgon mellan 7-9.30. Hon såg ut till att behöva det. Efter det så kom pappa hem och jag passade på att mysa riktigt ordentligt med honom innan jag packades ner i vagnen för att gå en långpromenad tillsammans med Hugo. Medans våra mammor svettades i blåsten och kämpade med att hålla hårt borta från ansiktet så låg vi väldigt skönt nerbäddade i våra liggdelar. Jag älskar min liggdel och förstår inte alls hur Isak kunde byta ut sin mot sittdelen.
Idag samlade jag även mod till mig och bjöd hem Hugo till mig efter promenaden. Jag har ju redan fått se hans nya hus och tänkte att det är nu eller aldrig. Jag fick visat honom mitt lilla kryp in, mitt gym och såklart vår skön sjungande hund som också verkar tro att han är en bebis. Efter lite vila var det dags igen för en tur i vagnen och denna gången bar det av till mamma och pappas gamla kvarter. Man kan ju nästan säga att jag har varit där innan eftersom jag befann mig större delen av tiden i mammas mage när dem bodde där. Väl där så hälsade vi på tant Lina och hennes systerdotter. Nu vet jag precis hur man ska vara när man är 2 1/2 år. Pappa som längtar tills jag bli äldre vet nog inte riktigt vad han har att vänta..


What a day it was today. I started the day by giving mom sleep in between 7-9.30. She seemed to need it. After that my father came home and I took the opportunity to cuddle around with him before I was packed into the car to go a long walk with Hugo. While our mothers, sweated in the wind and struggled hard to keep away from your face so we were very nice tucked in our sleeping areas. I love my carrycot and do not understand at all how Isaac was able to replace his one.
Today I gathered the courage and invited Hugo to come over and see my place. I've already seen his new house and was thinking that it's now or never. I had shown him my little creep in, my gym and of course our singing dog that also seem to think that he is a baby.
After some rest, it was time again for a ride in the pram, and this time we went to mom and dad's old quarter. You can almost say that I've been there before because I found myself most of the time inside moms belly when they lived there. Well, we visited Aunt Lina and her niece. Now I know just how to be when you are 2 1/2 years old. Dad who is looking forward to see me get older probably not quite know what he has to wait ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar