måndag 24 oktober 2011

NAMNDAG

Jag får börja med att be om ursäkt för att det tagit sån tid med bilderna från min namngivning. Saken är den att av 60 personer närvarande så var det knappt någon som hade tagit några bilder på tårtan och pappas fina cupcakes och det kändes inte rättvist att visa dem andra bilderna då om inte dessa fanns med. Men nu har jag samlat på mig allt bevismaterial som jag behöver.
Vi tar det från början..


Ända sedan vi kom ner till Australien började planerna inför denna stora dag. Sedan dess har det pågått något slags organiserat kaos här hemma med recept, gästlistor och cd skivor överallt.
För 9 dagar sedan var det äntligen dags.

Mammas gamla kompis, även kallas tant Tilda, höll i hela tillställningen och om ni frågar mig så kunde ingen annan ha gjort det bättre.

Mammas morbror och kusin Kajsa spelade och sjöng en jätte fin låt.

Här är mina gudmammor, även kallade faster, moster och moster.


Check this out!!
Kajsa och pappa kan numera titulera sig konditörer.
Lagom orättvist att jag fick hålla mig till morotspure.

Mamma hade gärna velat säga att det var hon som gjorde tårtan, men så är ju verkligen inte fallet. Däremot så beställde hon den av en gammal kollegas syster, som OCKSÅ är mammaledig (en liten pik till mamma) Fler av hennes superfina tårtor hittar ni här; http://sotasaker.blogspot.com/

Det fina halsbandet fick jag som en symbol på att jag nu heter Maggie av alla tanter.
Gammel moster Malin ser ut till att vilja ha ett likadant.

Mamma och pappa andas ut efter 8 veckors planerande.
Om ni frågar mig så kan jag inte vara gladare.
Jag är glad att så många ville och kunde komma, glad över alla fina presenter jag fick och mamma är glad över att jag är och var glad.

1 kommentar:

  1. Så fint! Jag önskar att jag var där..
    Ska vi ses när jag kommer hem från Taiwan Maggie?

    SvaraRadera