måndag 30 april 2012

BUS

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. I lördags hade mamma tänkt, efter att vi hade träffat mina nästkusiner som pratar lite konstigt, att träffa tant Lina och pappa slog på stort och skulle träffa alla farbröderna. Men så blev det lite tokigt och en massa utslag poppade upp i hela ansiktet och över hela kroppen på mig så det blev till att åka till BUS fabriken (barn och ungdomssjukhus). Förra gången jag var där var jag lite mindre och slapp stanna så länge. Men denna gången var där fullt med en massa andra barn och jätte roliga saker att leka med. Pappa var inte lika road och värre blev det när dem glömde bort oss och kvällen blev till natt men skit i det för så länge det är outforskade marker så klarar jag mig, ja och att mamma också är med såklart.


Har ni sett alla sladdarna som man kan dra i, och det långa långa pappret som ligger på sängen som aldrig tar slut oavsett hur mycket man än drar i det.

Men igår blev det som mamma och pappa hade tänkt sig. Först hälsade vi på min andra gamla mormor som är i himlen. Jag är lite osäker på om hon jobbar där så som mamma och pappa gjorde innan eller om hon bor där. Sen blev det middag med farmor, farfar och faster och mamma och pappa såklart. Det är väldigt viktigt att dem är med överallt just nu.

Hoppas att ni också har haft en trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar