fredag 23 mars 2012

TUR I OTUREN

Ibland blir inte allt som man riktigt tänkt sig, men huvudsaken måste ju ändå vara att man har roligt och det har jag verkligen haft i dag. Ni vet mina näst kusiner som jag var och hälsade på innan jul, dem bor ju vääldigt låååångt bort, men hux flux så var Nils hör hemma när jag vaknade efter vilan. Tillsammans med moster Loppan och pappa gick vi ner och lunchade, eller rättare sagt fick stå och vänta på att få komma in för att sedan sitta och trängas med massa andra mat glada människor. Tur man äter burkmat, det är inte samma hysteri runt den.
När vi kom hem så hade mosters hund lämnat en massa gula fläckar i vår soffa och i mamma och pappas säng. Att döma av mammas ansiktsuttryck och val av ord så skulle han nog aldrig ha gjort det. För att lugna ner sig blev det en runda i vagnen och detta gjorde Peps så glad att han nog också glömde vad man får och inte får göra. Han hittade nämligen en annan hunds bajs och tyckte att det var lämpligt att rulla sig i den. Det tyckte inte mamma!! Turen fortsatte iallafall och i väntan på att Nils skulle handla så tyckte nog en liten fågel att mammas hårfärg var så fin att han blev sur och bestämde sig därför för att bajsa henne i huvudet. Tur att den var samma färg som håret.

Om ni frågats mamma så har hon nog inte haft lika roligt men det kan ju kvitta för det har jag haft iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar