måndag 26 mars 2012

NYASTE

Tjoho vilken toppen dag jag har haft. Gammel faster kom och hämtade mig, mamma och Peppe och när jag vaknade upp i vagnen så var vi hemma hos dem och nu, nu ska ni få höra om min dag..

Mamma kom dragandes med pyttipanna men den var jag inte alls intresserad av. Jag ville ju bara ner på gräset och leka med "ovvarna". Efter lite övertalning och med överdragsbyxorna på så fick jag som jag ville. Där finns så mycket "isch" och "usch", "pi" och "fy" på deras gräsmatta och det är ju det som är det roliga, enligt mig iallafall.
Då plötsligt tar gammel faster fram något som jag aldrig har sett på maken innan och direkt så började min mage att kurra.


Hmm..?! Hon trodde att hon kunde gömma det för mig, men mig undgår inget.



Mmmmmums.. en stor orange boll som smakar så gott. Det var till och med så att jag fick lära mig att smaska. Så gott var det.

Men det slutar inte här. Nej sen fick jag både klättra uppförs, slickat på andra bollar (dock inte lika goda som den orangea), läst tidningen och reklamen. Efter ännu en vila i vagnen så dukades bordet upp och även nu dök något nytt upp.


Jag började så smått med lite bröd, sen tappade mamma en massa rostade småbitar på marken som jag och "ovvarna" fick slåss om och efter dessa aptitretarna så kom till slut huvudrätten in, nämligen korven!! Det är inte klokt så mycket nytt jag har fått smaka på idag. Och mamma som ville att jag skulle äta pyttipanna.
Väl hemma igen så tog jag mig några simlängder i badkaret. Börjar bli en riktig fena på det nu.

God natt!!

1 kommentar:

  1. Du är fasters tös, håll dig borta från Pytt-i-panna... Finns så mycket annat gott :-)

    SvaraRadera