onsdag 28 mars 2012

ONSDAG

Två virriga mammor och två barn på vift!! Herregud säger jag bara. Dagen började med att mamma tryckte ner mig i mini-bil-barnstolen och såg väldigt nöjd ut. Därefter sprang hon ut till bilen och meckade in och ur en massa grejor. Det var ungefär nu som jag förstod att det var något stort på gång. Utan mim vetskap så hade min mamma och Livias mamma planerat en hel dag på Väla, ni vet det där stora centrumet där allas föräldrar blir ha-galna och vi små får sitta i vagnen hela dagen och ska vara så snälla som vi bara kan. Dit åkte vi idag!! Min vagn i all ära men nu har jag ju faktiskt lärt mig att krypa och resa mig och då är det ju det som gäller.
Vilken tur att Livia är lika pratglad som jag är. Vi fick bytt ett och ett annat ord och det bästa av allt är ju att ingen förstår vad vi säger. Efter lite vila, mycket tittande, lite mat och lek, lite mer vila och lite mer tittande så var det dags att åka hem. Och fast att jag knappt hunnit skicka ner mig idag så överraskade mamma mig med ett bad. Där fick jag tränat på både bröst och rygg sim och läst Bamse boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar