måndag 19 mars 2012

MAT

Nu förstår jag inte riktigt. Föräldrarna vill att man ska äta och gärna mycket, men när man sen vill göra det då får man inte göra det. Jag älskar ju mat och ställer någon fram något till mig då äter jag och MYCKET, gärna mycket på en och samma gång. Men nej, nej, nej. Det får man ju tydligen inte. Nej då ska man äta mycket men sakta och hur kul är det?! I lördags kalasade jag för första gången på några kalv bullar, smakens!! Men gammel farmor envisades med att man bara fick ta en i taget och dem här gamla dagisfröknarna har jag hört är stenhårda så ingen ide att tjafsa emot.



Idag kalasar jag på äpple bitar, smaskens det också men tror ni inte att mamma då sitter och bara slänger till en bit i taget. Nej, jag tror det är dags att börja visa vem det verkligen är som bestämmer här hemma, eller iallafall över min mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar