fredag 9 september 2011

SPRINGER IVÄG

Oj vad dagarna går fort.. redan fredag och vi är hemma igen. Hädan efter ska jag sitt strejka, för nu får det vara nog med att bo borta.
Moster Loppan och Sune kom och hälsade på mig och mamma igår. Hon är alltid lika rolig. Jag fick åka i hennes bil till gammel moster Malins jobb för att hämta kusinen på något konstigt ställe där ens föräldrar tydligen bara kan lämna oss barn tillsammans med en massa andra barn. Hur underligt är inte detta?!!

Idag har jag varit hos doktor Anna igen. Alltid lite små nervöst, för man vet aldrig när sprutorna dyker upp, men idag var hon snäll. Hon berättade för mig, mamma och pappa att jag nu är så stor att jag får lov att börja smaka på deras mat. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta eftersom jag är väldigt, väldigt nöjd med den mjölk som erbjuds just nu och alla som känner min mamma vet också om hur "duktig" hon är på att laga mat. Vi får väl se vem som vinner detta slaget..

Den lilla lurviga är hemma igen vilket innebär att det är dags för promenader igen, eller ja, mamma promenerar och jag ligger i vagnen. Idag blev det en tur till gammel farmor och farfar, dem ena av dem, för jag har nämligen två av dem. Lite lyxigt om jag själv får säga det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar