måndag 30 december 2013

SISTA DAGEN

Mitt kanske sista inlägg för detta året handlar om ingen mindre än min vän Hugo. Som jag har längtat att få träffa honom och han hade tydligen längtat efter mig också. Idag var det bad dejt och vi tog oss hela vägen till Lödde. Lite roligare, lite bättre.



Som sagt, vi var väldigt glada över att ses igen och våra händer möttes direkt. Dem är liksom gjorda för varandra.

Hugo var så glad över att vi skulle bada att han till och med hade satt på sig badbyxorna utanpå sina vanliga byxor. Men något jag inte förstår är hur denna lilla killen kan vara livrädd för att duscha medan han är fullkomligt galen i poolerna. Inte ens jag som brukar våga det mesta, vågar vara så mycket under vattnet som han är. Men sen tog jag mitt fullaste ansvar som bästa vän att visa för honom att duschen inte alls är farlig och att man faktiskt måste duscha av sig efter att man har badat. Fråga mig inte varför, men det säger våra mammor. Med en björndusch och en vän vid sin sida så slutade det hela lyckligt.

En väldigt bra dag att avsluta detta året med.

GOTT NYTT ÅR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar