söndag 15 december 2013

STORA

Ända sedan jag var i skogen och hittade både hästbajs och STORA hästar och framförallt fick reda på att moster Stin (Christine) har flera stycken STORA hästar, har jag tjatat om att få rida på STOR häst. Det går ju självklart lika bra med små hästar också men jag kände att jag vill avancera lite. Med pappa på jobb så drog jag, mamma och Peppe upp till Stin, Viggo och Sune. Sune är Peps morbror för er som inte visste det!! Vilket släkt häng det blev. Mamma fick prata med Stin, jag fick klappa och vyssa Viggo och Sune lärde Peppe jaga fåglar. Men först och främst var det ju för hästarna vi åkte upp. Moster Stin har ett helt stall fullt med STORA hästar som hon tar hand om. Orättvist om ni frågar både mamma och mig.


Lite större än mormor och morfars stall.


Man måste spola av all lera på benen innan dem får komma in i sina boxar. Precis som att tvätta händerna efter att ha lekt i sandlådan.



Ser ni så STOR den är!! Wow!! Eller hajjegyyd som jag också brukar säga. Denna hästen heter Winetta och det var henne som jag skulle få rida på. Jag fick hjälpa till att borsta av all smuts. (Det ni ser nedanför halsen på henne och ovanför benen kallas för bog och är inte hästens kiss som jag först trodde). Det är viktigt att fråga för annars får man inget veta.


Vilken lycka!! Äntligen fick jag rida en STOR häst. Och som om inte det räckte så fick jag även hoppa och galoppa lite också, ofrivilligt men ändå.

Tack moster Stin för titten och ritten. Peps hälsar till Sune att han också gärna hade velat vara gårdshund.

2 kommentarer:

  1. Tack själv Maggan! Du är välkommen tillbaka. Winetta behöver lite motion då och då :)

    SvaraRadera
  2. Wow Maggie, så våglig du är som vågar rida och sköta så stora hästar alleredan. Tufft gjort men det är klart, du växer och har blivit en så stor tjej nu ju :-) Kram från faster

    SvaraRadera