tisdag 24 december 2013

LISEBERG

Jag har ju glömt att berätta om min lilla utflykt i lördags. Slutdestinationen var Liseberg men det var nära att det slutade på en mack i Kungsbacka efter ett mindre 'bappe' utbrott i bilen och med en folkilsken mamma. Men det hela slutade gott, om än något blöt om mina fötter men vi komma fram allihop tillsammans. Med mig hade jag det bästa gänget, nämligen Kajsa, Pia, Pontisch och mamma såklart. Där fanns 5,4,8,9,6 karuseller och av alla dem var det EN som jag fick åka. Förlåt mig att jag inte är 1 meter lång då!! Men den jag fick åka åkte jag om och om och om och om igen.



Däremot så hade dem ett Pippi hus som man fick lov att komma in i och busa. Wow wow wow!! Där var speglar och rutschkanor, studsmattor och klätterställningar. Jag vet inte om jag eller Pontisch hade roligast.




Nu ska ni få höra vad som hände sen. Ända tills i lördags har jag varit väldigt bestämd med att varken hälsa och definitivt inte krama tomten. Men efter en viss övertalning från mamma så gick jag med på att om hon skötte snacket så kunde jag tänka mig att hänga med. Men mina nappar får han fortfarande inte!!



På frågan om vad jag hette svarade jag inte. På frågan om jag hade varit snäll svarade jag heller inte. Men däremot tog jag mod till mig och frågade tomten om han skulle komma till mormor och morfar på julafton. Och på det svarade han att har jag bara varit snäll i år så lovade han att komma ut till mormor och morfar.

Vi får väl se om han kommer idag eller inte..

1 kommentar:

  1. Vilken kul dag vi hade Maggie! Det får vi göra till tradition!

    SvaraRadera