måndag 12 november 2012

SJUKSKRIVEN

Att man aldrig får lov att vara glad!! Eller jo, överlag är jag ju glad och speciellt när jag får fin besök av tant Millan, men efter det var det dags för läkarbesök och då var jag inte lika glad längre. Han både klämde och kände och pillade mig i öronen och halsen men värst var när HON kom och skulle sticka mig i fingret och prega ner en tops i halsen på mig. Där gick min gräns. Som plåster på såren fick jag just ett plåster på mitt lilla stick och sen försökte hon propsa på mig några töntiga solglasögon. Som om den skulle göra mig gladare och sticket mindre ont?!! Det värsta av allt är nog ändå att jag är sjukskriven hela veckan och inte alls får lov att gå på dagis eller leka med moster som mamma hade lovat mig. Dumma, dumma hals och slem och feber och kräk. Nu vill jag bli frisk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar