torsdag 25 oktober 2012

VÄSEN

Jag vet inte riktigt hur föräldrar tänker men det kan kvitta i detta läget för mina verkar inte göra det överhuvudtaget. Här ligger jag och sover gott efter en full proppad dag på dagis och drömmer gott om Hugo som tyvärr är sjuk och om den goda pytten idag, när jag plötsligt vaknar av inte bara ett, utan två förskräckligt ljud. Det ena är från pappas borrmaskin. Klockan 21 på kvällen!! Han tror ju i grund och botten att han är snickare och det låter både jag och mamma honom fortsätta tro, men det här med sovloftet tror jag börjar stiga honom över huvudet. Det borras dag ut och dag in och mäts och ritas om och borras ut igen och tas ner och där emellan hinner både en och två grodor hoppa ut ur hans mun. Det andra ljudet kom från teven. När pappa plötsligt fick för sig att borra, var det inte bara mitt i mina drömmar utan även i mamma teve program som hon nu för en gångs skull har lyckats att följa från första början. Så för att min redan halv döva mamma skulle kunna höra något från teven samtidigt som pappa borrade för fullt så skruvades volymen upp. Och om jag säger såhär, när man hör hur en kniv skär igenom en kött bit på teven, in i mitt rum, med stängd dörr, så kan ni ju själva förstå vilken volym det är jag pratar om.

Suck, suck, suck!! God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar