fredag 19 oktober 2012

FREDAG

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Som till exempel att jag skulle ha varit på dagis idag, men blev hemma istället och att mamma tyckte att hon hittat ett perfekt ställe att ha sin lampa på och det tyckte inte jag. Det som var tänkt skulle bli en bra gärning slutade i stället med orden; neeeeeeeeej!! Fyyyyyyyyy!! Ajabaja!!



Alla dessa sladdar här hemma, man kan ju inte bara låta bli att dra lite, lite, lite i dem. Det här med se men inte röra förstår jag inte alls vinken av. Nu i efterhand kan jag kanske tycka att mammas lampa kanske visst stod rätt så bra där i fönstret. Men jaja.. nu har ju mamma en anledning till att shoppa en ny lampa.

För att lätta lite på stämningen fick det bli en lång tur i vagnen.



Jag var på höst-lek-humör och hade laddat upp med min kratta och hink och tänkte att jag och Peppe kunde ha en riktigt mysig eftermiddag bland alla löven. Det tänkte inte Peps!! Nej istället ville han sitta och spana på en massa andra hundar. Kul lekkamrat.



Medan Peps satt och drömde hade jag och mamma spring tävling men det är inte helt lätt att koncentrera sig när till och med ankorna i dammen springer bättre än mamma. För att samla tankarna avslutade vi dagens lek med kurragömma och jag hittade det absolut bästa gömstället.



Sen vaknade Peppe till liv och kände för att ta ett dopp tillsammans med just ankorna som springer snabbare än mamma. Mamma hann dock precis stoppa honom innan han gjorde huvudhopp i men hade hon inte hunnit stoppa honom så hade jag ju blivit tvungen att ta fram livbojen och rädda honom.

Imorse när jag vaknade trodde jag att detta var en helt vanlig fredag, precis som alla andra, men tänk så fel jag kan ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar