lördag 6 augusti 2011

HEMLIS

Igår på kalaset önskade alla mig en trevlig resa. Jag fattar ingenting, vi skulle ju bara köra hem!! Men idag avslöjade mamma för mig att vi ska flyga långt, långt bort, till något som heter Australien. Där finns en massa stora, hoppande djur, ett konstigt språk som jag inte har hört än och några som ska gifta sig, och det är tydligen dem som vi ska hänga med. Mamma och pappa har varit där en massa gånger tidigare och verkar vara helt galna i detta land. Undra om det är därför jag fick heta Sydney i andra namn?!
Mamma springer runt och försöker packa, men än så länge har inga kläder hamnat i resväskan så jag tror inte att det går så bra för henne.
Jag vilar istället upp mig inför tant Linas fest ikväll så att jag orkar vara uppe sent och på ett strålande humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar