tisdag 9 augusti 2011

FERIE

Igår fick mamma ett samtal och började prata på ett konstigt språk. Tydligen så förstår dem människorna som vi ska till ingen svenska alls utan pratar bara så konstigt. Puh, vilken tur att jag inte lärt mig prata än!!
Äntligen så blev mamma färdig packad också. Hon försökte skylla ifrån sig att det var mina saker som tog mest plats i väskan, men hallå jag är ju faktiskt minst här hemma och mina saker är väldigt mycket mindre än mammas, vilket betyder att hennes tar större plats. Tur att jag har pappa som stod upp och försvarade mig.

Inatt fick jag lite resfeber och hade svårt för att somna om. Efter en del knorrande, (som jag vet gör mamma galen), och skrik så fick jag som jag ville, nämligen somna i den stora, stora sängen. Gud vad gott jag har sovit och pappa också för den delen. Mamma vill inte kommentera natten..

Nu är jag stylad inför fotograferingen. Efter det så kommer mormor och moster Vicki hit och hämtar mig. Tillsammans med mina föräldrar så kommer jag att fira semester, min första, och min blogg gör det samma. Kanske, kanske smyger det in ett inlägg men först och främst måste jag hålla koll på mamma och pappa, som verkar vara hela galna i detta land med det konstiga språket.

Ciao!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar