onsdag 3 augusti 2011

GOD MORGON

Idag är mamma på ett humör som tydligen inte är att leka med(?!) Undra då när hon vill det, för det ville hon inte i natt heller.
Från det att jag kom till världen har jag kallats för "knorrhöna". Inatt tänkte jag att jag skulle ge allt för att leva upp till det namnet och eftersom jag vilade större delen av gårdagen så var det inga problem. Jag vet inte riktigt vad jag vill när jag väl är igång med knorrandet, men roligt är det. Gång på gång har mamma försökt få tyst på mig genom att stoppa nappen i munnen men den har jag lika snabbt spottat ut igen. Däremot så har jag hittat mina hand och fingrar som jag gärna stoppar in i munnen och suttar på. Tydligen så är detta något som man inte får göra, men moster Loppan, (ja hon kallas så av någon konstig anledning), gjorde det när hon var liten och titta så bra det har gått för henne!! Lite längre in på natten bestämde jag mig även för att börja möblera om i vaggan. Har tröttnat på hur nallen och snutten ligger och kanske om jag sparkar riktigt hårt så kan förlänga vaggan också. Detta var heller inget som uppskattades så tillslut, när pappa tog upp mig och la sig på soffan med mig så gav jag upp. Jag förstår inte varför alla dessa sura miner, man kan ju sova hela dagarna. Det tänker iallafall jag göra. God morgon!!

1 kommentar:

  1. Vad roligt Maggie att du fått en egen blogg! Nu skal faster hålla utkik här inne varje dag :-)
    Kram från Faster

    SvaraRadera