tisdag 29 oktober 2013

KÄRA LILLA PONNY

Jag avslutade min Åhus vistelse med att hänga med Amanda till stallet. För någon helg sedan så tog jag mod till mig och tryckte på mig en hjälm och hoppade upp på Pumba. Självklart hjälpte jag Mathilda att borsta på honom innan, för det måste man göra. Nu undrar ni kanske varför jag inte rider på min Leo. Jo han har ju en massa plåster på sina fötter och vill mest vara stilla nu men jag pussade på honom och blåste på hans fötter.



Som sagt så hängde jag med Amanda till stallet. Amanda är Nova och Stellas mamma och har också en egen häst, Mille. Han är lite större ån vad Leo och Pumba är och har väldigt mycket mer hår än vad dem också har. När ryktborstarna åkte fram var jag snabb med att hjälpa till att borsta på honom. Fast att han är stor så är han väldigt snäll.



Som tack för hjälpen så fick jag rida med på en liten runda. Han hade ingen barnsadel så Amanda fick också hoppa upp och hålla lite i mig, men det var väldigt lite. Jag kan ju väldigt mycket själv och framförallt när det gäller hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar