söndag 14 april 2013

TVÅ DAGAR

Först hade jag bara tänkt berätta om min lördag men nu när det är söndag så kan jag ju lika bra berätta om den också.

LÖRDAG

Efter frukost så var det dags för min Pippi att lära sig rida. På filmen rider hon hela tiden, men min Pippi verkar ha glömt hur man gör och därför tränar vi nu lite varje dag.


Äntligen fick jag visa mina konstnärliga kunskaper. Rosa och streck är det som gäller 2013.


Sen drog jag på kalas till Tindra. Jodå, hon är hela 3 år nu och hon fick inget mindre än ett Pippi tält. Kan ni fatta, ett PIPPI TÄLT!! Där inne satt jag, förutom när det var dags att äta korv och bröd.


Efter lite vila åkte jag ut till Leo och Pumba. Vi var inte helt överens då jag ville pussas och Pumba ville bitas. Men en bra bild blev det iallafall.


Jag tyckte mormors diskbänk var skitig och behövdes skura lite så det gjorde jag lite snabbt innan dem kom hem. Jag kan det där med överraskningar.

Sen var jag där hela kvällen och hjälpte mormor att mata valparna och mata morfar med chips.

SÖNDAG
Idag kom gammelfarmor och farfar och gammelfaster hit på fika. Det är alltid lika roligt när någon kommer hit och vill leka med mig och mina leksaker.


Efter att jag vilat och dem hade gått hem så var det dags att ta en premiärtur i cykelsadeln och åka hem till gammelfarmor och farfar. Jo ni hörde rätt, tillbaka till de gamla. Men det är så det funkar, jag bjuder på fika och dem bjuder på mat.


Och inte bara på mat utan även på jordgubbar. Mums!!


Dem som säger att barn inte kan dressera hundar, har aldrig sett mig och Peppe!!


Det här med gammel framför farmor förstår jag inte. Hon är ju lika busig som en två åring, precis som jag är och blir snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar