tisdag 9 april 2013

FRISKIS

Det blev inget dagis för mig förra veckan. Fru feber och herr kräksjuka kom på besök istället. Inte riktigt vad jag hade planerat och inte mamma heller för den delen. En hel del pippi-emil-karlsson tittande, lite fler besök i badkaret än vanligt och sovandes i mammas och pappas säng har det blivit. Jo ni hörde rätt, jag har sovit i mammas och pappas säng. Jag tror inte att det har hänt på väldigt länge, (18 månader ryktas det om) och just därför kände jag att det var dags för det igen. Min mage ville inte alls samarbeta med mig och det vore ju synd om mamma skulle ligga där uppe på loftet helt själv eftersom att pappa var i väg och flög. Och eftersom att jag vet om att mamma är lite extra känslig på kvällarna och nätterna så tog det inte lång tid innan jag hamnade på loftet. Trots några kräkolyckor och två sömnlösa nätter så hade vi det ändå rätt så mysigt.

Nu är pappa hemma igen och jag är frisk. Det firar vi med att mysa i säcken och bläddra i böcker. Självklart bestämmer jag vilka böcker och hur snabbt det ska bläddras, precis som det ska vara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar