lördag 23 februari 2013

SPORTLOV

Min pappa är verkligen sämst på att smyga. Kanske är han lite nervös inför vad som komma skall på måndag?! Det hade jag varit iallafall, ja nu hade jag ju aldrig fått för mig att ställa mig på ett par tunna brädor och försöka ta mig framåt i hur många mil som helst. Speciellt inte om jag inte hade tränat någonting alls!!

I onsdags överraskade Pia och Kajsa mig på dagis. Eller jag såg det mer som en räddning från att slippa leka med några jag inte alla kände och vara ute när det är tok kallt. Nästa överraskning blev att jag fick åka cykel hem. Det var bannemej längesedan jag gjorde det. Jag tror att jag får ta det här cykel snacket igen med mamma. På kvällen överraskade jag mig själv genom att laga mat till familjen Bergströms. Jag har ju övat en del i mitt kök där hemma men nu fick jag äntligen visa vad går för.

Igår överraskade mamma mig rejält med att köra mig långt ut på landet (och inte till mormor och morfar då). Hon lastade av min vagn och mina saker och sa: Du ska vara här idag. NEEEJJJ!! PANNNNIK!! Hur vågar hon lämna mig här hos en massa okända barn och vuxna?! Jag hann fundera mycket och till och med gråta en skvätt innan jag förstod att det var här som mamma jobbar och att jag idag hade fått äran att hänga med henne på jobb.




Trots åldersskillnad på mig och de andra barnen så kände jag ändå att jag passade in. Jag pekade och höjde rösten och dem löd. Precis som det ska vara.


På just den där blå stolen satt jag och åt middag. Jodå, på stor stol och i stora matsalen. Rent teoretiskt så skulle jag nog kunna hoppa upp en årsgrupp.


Möjligtvis skulle det vara min vila som ställer till en uppflyttning men jag tyckte att det löste sig utmärkt igår. Så länge jag har min vagn och ett mörk filmrum så ska det inte vara några större problem. Glöm inte att jag sov nästa en hel vecka på en toa i somras.


Sen var det dags att säga hej då till Härslöv för denna gången. Det var en mycket lärorik dag och jag är säker på att det inte är sista gången jag kommer dit.


På hemvägen åkte jag inom gammelfarmor och farfar för att peka ut några saker som jag kan tänka mig låna från dem och ha på mitt rum. Jag satte mig också ner för att räkna på hur mamma och pappas budget ser ut för mitt rum. Trots bra siffror så tycker jag att det tar väldigt lång tid.

Ja, vad mer kan man önska sig av ett sportlov?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar