lördag 9 februari 2013

SHOPPINGDAG

Idag blev jag lurad att följa med på en shoppingrunda för att leta saker till mitt nya, fina, stora rum. Okej tänkte jag, bara jag får välja precis vad jag vill. Men sen började det, vi ska bara in här och vi ska bara titta där. Suck!!


Första stoppet blev pappas favorit affär, Elgiganten. Knappast en barnmöbelaffär men eftersom dem lovat att jag skulle få välja så pekade jag snabbt ut en skrivare som såg fin ut, allt för att komma snabbt iväg igen.


Färden gick vidare till min favorit affär, Ikea. För att mamma och pappa ska veta exakt vad jag behöver och vill ha till mitt rum så fick jag sätta mig ner och skriva inköpslista.

Vi kom ut från Ikea, med noll saker till mig!! Jag som kämpade med min lista och till och med höll det rätt penn-greppet. Mitt färdiga rum känns väldigt långt bort.


För att gottgöra mig stannade vi till i den här roliga affären. Mamma och pappa har länge försökt hålla mig ifrån den, men det såg mormor till att ändra på. Jag fick en nalle i julklapp av mormor och idag var jag inne och döpte henne. Nu har jag inte bara en jätte stor nalle, en stor nalle och en lagom nalle utan också en Brumma med röda rosetter. Det ni!!

Jakten på mitt perfekta rum fortsätter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar