söndag 10 februari 2013

EFFEKTIV

Söndag hemma hos oss innebär den mest stressiga och effektiva dagen på hela veckan. Allt ska hinnas och gärna lite till. Skönt att man inte är vuxen!! Medan mamma körde upp till Ikea, idag igen, och pappa tvättade så passade jag på att leka med Adrian. Han hade också varit hos frisören och herregud vad snygg han var i sin nya frissa. Lite senare idag bestämde jag mig för att besöka min gammelfarmor och gammelfarfar, dem som tillhör pappa. Lite rörigt det här när man har så många gamla runtomkring sig. Där hemma såg jag till att sortera alla tidningar i fina högar, fula högar, jämna högar och lite mindre ojämna högar. Sen tog jag över kommandot över lampan i hallen.


Släckt, tänt, släckt, tänt, släckt, tänt, släckt, tänt..

På hemvägen besökte jag min ena gammelmorfar. Jag har en som lever och en som ligger under marken, men honom har jag aldrig träffat. Idag hjälpte jag mamma med att borsta bort lite snö från hans plats så att han kan se bättre.



Som sylt på gröten avslutade jag min dag med Memil på tvn. Det finns ingen som slår honom just nu!!

1 kommentar: