måndag 25 februari 2013

GÅRDEN

Dem är i mål!! Morfar vann över sig själv och pappa orkade hela vägen. Mamma säger att hon är stolt och då säger jag också att jag är det.

I helgen åkte jag ut till mormor och morfars gård. Dem senaste veckorna har jag ropat efter Pumba både på dagis och i sömnen så det kändes som att det var dags. Pumba är ju egentligen inte jätte rolig eftersom han varken vill bli klappad eller sutten på men hans namn är mycket lättare att säga. Däremot så kom Leo direkt när jag kom in i hagen och för första gången så provade jag på att sitta uppe på honom. Med lite hjälp så kan vi två nog bli ett bra team i framtiden.





Jag kommer inte ihåg om jag har visat Shrek tidigare men om jag har gjort det så får ni som redan sett honom blunda då. För här är han iallafall!! Mormors fina 'mauu'. Med tanke på att han är lika stor som Peppe så är det lite osäkert om han verkligen är en katt. Man får väl helt enkelt lita på vad dem andra säger.



Innan jag begav mig hem bestämde jag mig för att tvätta fönsterna åt mormor. En hjälpsam lek som slutade i att jag istället tvättade både mina fötter och kläder i vasken. Allt blir ju inte alltid som man tänkt sig, men kul hade jag iallafall!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar