söndag 1 juli 2012

POOL PARTY

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Jag har haft en dag som man nästan bara kan drömma om.

Mamma och pappa dök upp och överraskade med gummibjörns glass. Min första egna glass! Tidigare har fått smaka is glass men efter idag så vet jag att gräddglass är helt och hållet min glass. Efter glassen blev det till att tvätta av sig och plaska lite i poolen, men där tog det stopp. Och jag som har tränat som bara den på mina sim kunskaper i badkaret och så sätter mamma stopp för det, bara sådär. Imorgon är det jag som lägger min gula badring i bilen och sen finns det ingen som kan stoppa mig.



Hemma hos mig försöker mamma och pappa gömma Peps vattenskål, precis som om jag inte har ögon att se med. Hemma hos Bergström ställde dem fram vattenskålen framför mig och sa; plaska på!! Det är just dem orden som jag har väntat på och håll i hatten vad kul det var.
Sen var det min tur att överraska dem alla och det gjorde jag genom att ta några små, om än ostadiga steg, men fortfarande steg helt på egen hand. Det är ju en sådan hets det här med att man ska lära sig gå, (varför skynda?!) och oavsett hur mycket folk än tycker att man ska träna på det så är det ändå JAG som bestämmer i slutändan för hur det blir. Så det så!!

Efter en mycket händelserik dag så tar jag nu mina snuffar och nappar och kryper och lägger mig. God natt!

1 kommentar:

  1. Du är så duktig Maggie! Faster fina goding är vad du är! <3

    SvaraRadera