fredag 4 maj 2012

I SOLEN

Mamma var och stor handlade igår, på Apoteket!! Nu ska mister Hosta och herr Slem försvinna.

Egentligen skulle jag ha gått på 34 310 dagars kalas igår, det ni, men eftersom barnbaciller inte är så bra för gamla människor och jag gärna vill att gamla gamla mormor ska bli några dagar till gammal så fick vi bli hemma. Istället, eller ja, jag klagar ju absolut inte, så bestämde jag ute-date med Hugo. Ute kan man vara hur mycket som helst utan att några dumma baciller fastnar på en, det tycker jag är toppen. Något som mer är toppen är att när solen lyser behövs ingen varm åkpåse, jacka eller mössa. Bara en sån där konstig hatt med skärm och snöre under hakan, men den ska jag nog lära mig att få av.


Inte ens några skor behövdes i gräset igår. Fast att det kittlades under fötterna så var det ändå ganska skönt att få lufta på tårna.

Efter mycket röjande, slickande, utforskande och till och med pussande (Hugo är ju så söt och eftersom jag är inne i en puss fas nu så tyckte jag att han förtjänade en slemmig puss) så åkte vi trötta och belåtna hem i vagnarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar