måndag 21 november 2011

NYA TAG

Helgen är över. Jag visste inte då och jag vet inte heller nu vad det är som har varit fel, men så blir det väl ibland. Jag kan ju inte ha svar på allt!! Nu är det ny dag med nya tag och denna dagen började jag med en massa mys i den stora sängen, mitt emellan mamma och (håll i hatten) pappa. Han är till skillnad från mor min mycket morgonpigg men idag vet jag inte om han hade glömt ställa klockan eller om mamma tvingade honom att ligga kvar. Det är lite oklart!!
Sedan jag fyllde månad har jag fått lov att gå över till dem stora burkarna med mat och jag säger det precis som med majskrokarna, om ni inte redan har smakat på dessa så gör det. Förra veckan bjöds det på spaghetti och köttfärssås och idag var det dags för mormors kalops. Det är så gott så jag fäller en tår varje gång det tar slut.
Eftermiddagen invigde jag med att ta ett skumbad tillsammans med ankan och elefanten och avslutade den med att baka tillsammans med mamma och moster, eller ja jag satt mest och tittade på och krängde majskrokar och undrade varför bullarna blev gula och snurrade både bak och fram. Om jag får säga det själv så är jag rätt så nöjd med dagen och om jag får välja så bestämmer jag att dem andra dagarna blir lika bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar