torsdag 24 november 2011

FLÄNG

Den senaste två kvällarna har jag kommit hem så sent att jag nästan har stupat i säng och därav de få inläggen. Igår överraskade mamma mig med att köra ner till hennes och mosters gamla arbetsplats, Flyinge. Där stod det hopphäst-tillbehörs-loppis på schemat. Jag som har häst hittade inget men mamma och moster som inte har någon häst hittade visst hur mycket som helst som dem hade kunnat handla. Jag blir inte riktigt klok på dem!!

Idag fick det bli en hel dag ute hos mormor och morfar. Mamma skulle åka och besöka sitt andra gamla jobb idag och om jag har förstått det rätt så är det på ett dagis, där barn, små barn vistas, men inte fick jag följa med för det. Istället har jag underhållit valpköpare, flörtat med gammel moster, hållit mormor sällskap och kladdat en väldans massa med både mat och majskrokar. Hur man lyckas med att få majskrokar i både hår, tår och inne i öronen håller jag för mig själv.
Ikväll kom moster Vicki förbi och gjorde mig sällskap medans mamma kämpade med att återfå rätt färg på russlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar