torsdag 7 november 2013

HÖSTLOV

Jag tog höstlov förra veckan och fortsatte med ledigheten ända fram till igår. Nästan hela förra veckan hängde jag med familjen Bergströms och mormor och morfar. Efter det har jag haft kvalitetstid både med mamma och pappa. Borta bra men hemma bäst!! Och på tal om mamma så fyllde hon en hel hand (och lite till) igår. Mammas kompisar kom hit och det blev bullar och tårta i massor och sen fick jag också mysa lite med tant Linas bebis. Jag hjälpte till att sätta in nappen i hans mun och berättade för Lina hur man byter blöja på så små barn. Att vara tant-barn tar jag på absolut största allvar. Mmm!!!

Annars nytt är att jag numera kan titulera mig blöjfri, förutom på natten och när jag ska bajsa. Men hey, det ska börja någonstans!! Det här med bajsandet känner jag är inte riktigt min grej. Helst vill jag vara ensam när detta sker och det ska helst landa i blöjan. Min snälla granne Astrid har lånat ut sin fina bajsbok till mig som nu går varm här hemma. Länge leve bajset!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar