söndag 23 juni 2013

MIDSOMMAR

Midsommar?! Jag har ingen aning om vad det är. Första året var jag bebis och sov mest, förra året hade jag feber och det regnade tydligen ute. Detta året, när jag var frisk och är betydligt mer vaken, jadå väljer mamma och pappa att fly landet och inte alla fira midsommar. Men det blev ju bra ändå. Eftersom att jag inte vet hur man "ska" fira så gör det ju inte så mycket att inte fira det detta året heller. Nej vi är inte som alla andra utan firade istället på vårt lilla vis. För att komma dit vi skulle så fick jag åka både buss, tåg och metro. Jodå, här ser ni en berest tjej!!


Varje gång jag fick syn på något och skulle visa mamma och pappa så var det borta när jag tittade igen. Hujedamej vad snabbt det gick.


Dem har inte bara röda korvar, utan även en röd flagga. Och så pratar dem lite konstigt också.


Jag började med att vila mig i form, och tro mig, det tar på krafterna att fira midsommar.


Om man tycker att det tar för lång tid för pappa i kön så måste man ju få lov att säga det, eller?!


Äntligen!! Och ser ni, jag åker alldeles själv.


Sen var det dags att åka hästarna. Om och om och om och om igen..


Dumma pappa!! Kommer alltid och förstör när man har som roligast.


Men det kompenserade han snabbt med att bjuda mig och mamma på en häst och vagn tur.

Vad är väl en blommig stång att dansa runt, när man kan ha en heldag på Bakken?! Det var min midsommar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar