söndag 30 juni 2013

EN NATT

Mamma och jag (läs mamma) hade tydligen kommit överens om att inte vakna före kl 9 idag och alla andra dagarna som vi är lediga. Detta måste liksom bara ha svischat förbi mina öron, för det har jag aldrig hört talas om. I vilket fall som helst så hade jag en så kallad "bad night". Jag kunde bara inte somna och när jag väl gjorde det så drömde jag nog hemska drömma och sen har jag kanske ytterst lite småkänningar i en av mina nya tänder och kanske fortfarande lite för mycket spring i benen efter en kväll ihop med Tindra. Jag vet inte vad problemet var, okej!! Jag är två år. Give me a break!! Men ändå så stormade pappa in på mitt rum flera gånger i natt och frågade varför jag inte sov, varför jag inte tog nappen själv, varför jag mest bara skrek hela tiden. Och till slut skrek jag; JAG VET INTE!!, fast på mitt språk då. Han vet väl inte allt här i världen så hur ska jag då kunna veta det?! Det enda jag visste var att jag inte ville sova och när jag väl somnade så vaknade jag igen 2 timmar senare, pigg som en fiskmås kl 8. Klockan 8!! Jovisst så då var det mammas tur att bli kinkig. Som om det inte redan räckte med att pappa var det. Här hemma är vi aldrig tre som är nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar