söndag 17 mars 2013

FULL DAG

Nu är jag äntligen frisk!! Ingen feber, lite hosta men en massa snor. Det där förbaskade snoret verkar det som man aldrig blir av med. Trots snoret fick jag en ordentlig runda i vagnen idag, hela vägen bort till gammel farmor och farfar. Jag skulle lämna Peps till dem och passade då på att vända upp och ner på deras hus. Bokstavligt talat!!


Jag började med att åka upp och ner och upp och ner och upp och ner och upp och ner.. vilken lattjo säng!! Varför fick inte jag en sån istället?!

Efter att ha tryckt på datorn, hoppat i fåtöljen, sorterat alla kryddor, gungat på kökslampan, skakat piller burkarna, vinkat på grannarna och puttat ner Peps från köksbordet (det finaste man har sätter man på bordet så därför satt vi båda två där uppe) så kom pappa och hämtade oss.


Och han körde oss till min favvo affär, där min favvo bil står. Numera är det obligatoriskt att sitta i den innan vi går in i affären och efter när vi har handlat klart. Har jag tur är mamma inte med och pappa faller för mina sorgsna ögon och jag får trycka en liten sak också.


Men idag var mamma med och därför blev jag studsboll lös. Därför blev jag tvungen att visa mitt missnöje då. Vad tror ni, om jag fortsätter att strejka varje gång så kanske dem ger med sig?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar