måndag 27 oktober 2014

HÖSTLOV

Nu är det vintertid och höstlov. Jag gillar det ena men inte det andra. Höstlov är ju kul men det här med vintertid vet jag inte roligt vad jag ska tycka om. Det är ju så himla mörkt hela tiden och för att inte tala om det tramsiga vädret. I lördags när vädret var som mest tramsigast så drog jag med mig mamma på loppis. Och som jag fyndade! Ett par Askungen-skor, tre mamma mu böcker, ett JÄTTE stort Pippi pussel och en ridhjälm. Mamma blev fattig och jag blev jätte nöjd. 

Imorgon kommer morfar med sin stora bil och hämtar mig på dagis. Eller jag hoppas att det är stora bilen han kommer med. Den är lika stor som en brandbil. Men risken finns att han kommer i sin nya bil också och den är ju bara lika stor som en polisbil. Jaja, i vilket fall som helst så kommer jag att spendera mitt höstlov ute på gården. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar