måndag 6 oktober 2014

FILM

Jag älskar att titta på film. Hur kan man inte göra det?! Jag till och med pratar om det i sömnen.
Det bästa av allt är att mamma och pappas kanaler fungerar inte så just nu kan vi bara titta på mina filmer. Toppen tycker jag, inte lika toppen tycker mamma och pappa. Ibland låter jag pappa titta på lite hockey men bara om han ber snällt. 
Men så i helgen fick mamma ett tuppjuck, igen!! De brukar komma med jämna mellan rum. Tuppjucken alltså. Plötsligt var det tydligen alldeles för fint väder för att titta på film(?!!) Hur det nu kan vara det. Men efter att både jag och mamma hade fått ventilera oss och träna våra stämband så var vi överens. Nu har vi trädgård som vi kan vara i när det är fint väder. Sagt och gjort. Tillsammans hjälptes vi åt att rensa alla rabatter, jag fick solat lite, jag cyklade till Mia och åt en kanelbulle, jag grävde och planterade bananer, apelsiner och paprikor, (gammel)farmor och farfar cyklade förbi och sa hej och jag fick lekt med Algot. En helt okej dag trots att jag inte fick titta på film. Jag kan köpa mammas deal men jag kan inte låta bli att längta tills det börjar regna, för då får man bannemej titta på film. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar