måndag 29 september 2014

3 DAGAR

Det händer liksom inte så mycket mitt i veckan. Förra veckan var jag visserligen hemma 4 dagar med pappa men det mesta handlar om att köra till tippen, borra i storarumsgolvet, packa upp ännu fler kartonger, måla "alzheimers" vägg till mamma.. Ja ni hör. Inte jätte roande att skriva om. Men som tur är kommer helgen och jag och mamma är lediga tillsammans. I fredags körde vi och handlade mys och mös framför vår tv som fortfarande inte har några tv kanaler. Men det gör absolut ingenting, för det innebär mer film åt mig. 
I lördags kom Lina och Edvin hit och lekte. Det är kul med små barn, men bara om de lånar de sakerna som jag har gett dem och inga andra. 
På kvällen kom äntligen Livia och hennes mamma hit. Som jag har längtat att få bjuda hem Livia till mitt hus. 

Vi leker väldigt fint, emellanåt, men när det väl behövs (som när en strumpa krånglar) då hjälps vi åt. 

Igår var det gympa och det är ju väldigt roligt i sig men det som var allra roligast igår, var att de stora tjejerna hade sovit på gympan(?!!) och tränade samtidigt som oss. När jag blir större ska jag definitivt bli lika duktig som de är. 


Jag har också hunnit med att cykla en massa. Jag har ju inte kunnat cykla på hela sommaren så nu kompenserar jag det genom att cykla hela tiden, överallt. 

Igår kom Emilie på besök. Jag älskar när alla tanter kommer hit och hälsar på. Mest när de busar med mig, inte lika mycket när de bara sitter och pratar "viktiga" saker med mamma.

Igår var det jag som stod för maten. Jag bjöd mamma på korv och makaroner. 

Det bästa denna helgen bjöd på är att Märta knackade på hos mig igår precis innan jag skulle gå och lägga mig. När jag var ute och cyklade, cyklade jag förbi hennes hus och nu ville hon göra detsamma för att se vart jag bor så att hon hittar hit när vi ska leka. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar