onsdag 2 januari 2013

MAGGIE vs MAMMA

Jag ska se till att Hugos mamma aldrig mer träffar min mamma. Dem bara kuckiluckar ihop sig när dem väl ses och sen provar dem sina påhitt på oss småfolk. Jag och Hugo kallas ju inte för tvillingarna utan anledning. Vi båda avskyr att behöva ligga ner på och rygg OCH byta blöja men efter några minuters hysteriskt skrikande så brukar våra mammor ge upp. Men så bestämde sig mamma för att testa Hugos mammas påhitt att hålla fast oss till de att vi lugnar ner oss. Ett väldigt tramsigt påhitt som mamma tyvärr bestämde sig för prova på mig idag. Hugo höll ut i 10 minuter, jag kämpade, sparkade, viftade, vände och vred mig i 25 minuter innan mamma fick se sig som segrare. Fasiken också!! Nej hädan efter är det bara Hugo som blir insläppt här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar