söndag 30 november 2014

UTFLYKT

Igår stod det utflykt på schemat. Med mig på utflykten hade jag mamma, Kajsa och Pia. Vi klädde oss så varmt som vi vara kunde. Jag premiär klädde mig i overall. Visserligen förra årets men som i år sitter som en smäck och som till råga på allt är LILA!! Tänk att mamma kunde veta förra året att lila skulle vara min favoritfärg detta året. 

Sen hoppade vi in i bilen och åkte länge, länge. Men den som väntar på något gott.. väntar alldeles för länge!! 

Till slut kom vi iallafall fram. 

Jag hade prompt bestämt mig för att inte åka en enda karusell men när jag väl kom innanför portarna och såg alla häftiga karuseller (och dessutom fick jag lov att åka fler detta året eftersom att jag har vuxit) så kunde jag inte hålla mig. 

Här skjutsar jag mamma i farfars bilar. Ni kanske inte kan höra det men jag spelar Elsa låten på radion i bilen. 

Sen var det dags för den årliga isshowen. Kaninerna är roliga men bäst är ändå alla prinsessor och deras fina klänningar. 

Eftersom att pappa hotar med att ringa tomten var och varannan dag och be han stanna hemma med mina julklappar så tänkte jag att det är nog bäst om jag tar ett eget snack med honom, ja tomten alltså, så att allt är iordning till julafton.

Nu kan pappa hota bäst han vill för nu är min önskelista överlämnad till självaste jultomten och för att vara på den säkra sidan så berättade jag också för honom exakt vad jag önskade mig och vad jag hette. Tyvärr glömde jag berätta var jag skulle fira jul någonstans, men som tur är så träffade jag Addes mamma idag och hon skulle också upp och träffa tomten snart så hon lovade att ge honom rätt adress. 

En väldigt trevlig utflykt med andra ord. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar