söndag 9 november 2014

GAMMELMORFAR


I söndags följde jag med mamma till kyrkogården. Vi skulle tända ett ljus för hennes morfar och min gammelmorfar. Vad jag inte riktigt förstod var varför han skulle vara just där. Bor han där?! Jag letade och letade men jag hittade inte honom. Jag har ju visserligen aldrig träffat eller sett honom så jag vet ju inte riktigt vem jag letade efter. Mamma berättade att han låg nere i jorden(!!) Nere i jorden tänkte jag. Men då blir han ju smutsig. Och tänk om han får ont om vi står på honom?! 


Tydligen var han sjuk och lever inte längre. Men varför fick han inte då medicin, för det blir man ju frisk av?! Kanske han bara behövde ett plåster?! 
Min morfar är ju sjuk i sin hand men han har plåster på. Eller måste han också ligga under jorden?! Nej, det kan han ju inte, han är ju inte gammal. 
Sen kom det massa andra människor som jag tror också ville tända ljus för sina morfrar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar